Saturday, February 25, 2012

~ First Praktikum~

Assalamualaikum..

Alhamdulillah.. arini aku da berjaya menjejakkan kaki ke sekolah pertama yang bakal aku praktikum bermula 18 Mac ni.. serius, bila memikirkan pasal praktikum, hati aku akan berdegup kencang.. hoho.. oh, mampukah aku untuk mengajar? aku sendiri pun tak pasti..

Abaikan pasal ayat last tadi.. hehe.. tadi, pukul 8 pagi aku ngan family aku bergerak dari umah aku kat Jelawat ke Merchang.. tujuannya adalah untuk melihat persekitaran sekolah yang bakal aku berpraktikum nanti iaitu SK Pasir Puteh dan rumah yang bakal aku diami selama sebulan aku berpraktikum.. perjalanan yang lama serius membosankan.. tapi, untuk mengelakkan aku kebosanan, aku berborak2 ngan abah.. ada la jugak input positif.. hehe..

Setelah mengharungi perjalanan hampir 4 jam.. first tempat yang aku pergi adalah sekolah aku dulu.. lepas tengok sekolah, tiba-tiba makin takut pulak nak berpraktikum.. huhu.. tapi takut-takut pom, itulah yang bakal dihadapi nanti.. BERTABAHLAH TIQAH!,, ermm., sekolah ni ada bangunan baru.. baru je digunakan lepas raya cina aritu.. aku just sempat amik gambar dan bercakap dengan pak guard je.. ye la, hujung minggu, mana ada orang kat sekolah.. kecik je dunia.. borak punya borak, taula yang pak guard tu sepupu kpd bos yang kamcing ngan abah aku time abah aku bekerja kat PPD BAchok.. huhu,,

Lepas tengok sekolah, kitorang terus pergi ke umah yang bakal aku tinggal nanti.. sebenarnya, aku akan tinggal dengan saudara kepada abah aku.. kirenya aku akan menumpang la.. segan la jugak bila fikir balik.. tapi sebab aku bakal berpraktikum berdua je, atas faktor keselamatan, aku pom ikut je la.. betul la kan.. bahaya jugak kalu menyewa berdua je.. pompuan lak tu.. kuarters plak tak de kat sekolah tu.. lagipom, saudara abah aku tu tinggal bertiga je.. pakcik harun, wife die n anak pompuan die.. tapi jarak umah tu ke sekolah dalam 10 kilometer.. dalam lima belas minit kot.. tapi jalan lurus je.. boleh kot pecut keta nanti.. bangun awal itu wajib.. huhu.. harap-harap semuanya okla kan.. aminn..

Aku sangat berterima kasih kepada abah n ma yang sentiasa bersusah payah untuk keselesaan aku.. aku terharu bila abah cakap, "Abah tok mikir bende len doh.. abah pikir pasal keselesaan anak-anak abah jah loni.. abah tok say la anak-anak abah raso susoh mace abah dulu".. siyes terharu.. huhu.. SAYANG ABAH n MA SANGAT-SANGAT!.. huhu.. aku memang tabik kat abah aku sebab dia rela dia penat fizikal dan mental asalkan anak-anak dia selesa.. TERIMA KASIH ABAH n MA!..

antara gambar-gambar yang sempat diambil...

~

~

~

bangunan SK Pasir Puteh, Merchang, Marang



pintu pagar masuk sekolah..


rumah yang bakal aku diami selama sebulan..


peace world...


bai

No comments: