Saturday, February 11, 2012

Bukan mengharapkan simpati...

assalamualaikum..

sebenarnya kan, semenjak dua menjak ni aku tak tau apa yang aku rasa.. aku tak tau apa yang aku nak sebenarnya.. kadang-kadang aku pelik dengan orang sekeliling aku.. kadang-kadang mereka becomes too nice to me, kadang-kadang mereka menjauh.. aku jeles tengok orang yang macam betul-betul dihargai oleh orang sekeliling mereka.. adakah orang di sekeliling aku betul-betul menghargai aku?... aku pom tak tau..

aku tau aku ni kadang-kadang seorang yang sangat emosi.. aku tak mintak pom macam ni.. memang dari sekolah rendah lagi, aku ni bukan jenis yang suka bercakap ngan orang.. sebab tu la sampai sekarang aku rasa komunikasi merupakan masalah aku yang paling besar.. aku takde masalah pom, orang akan cakap aku bermasalah.. nak tau kenape?.. sebab aku suka masam dan tak suka senyum.. aku tau kawan-kawan aku pom tak berapa suka nak cakap ngan aku sebab masalah ni.. aku nak sangat kalau wujudla, seseorang yang sangat-sangat memahami aku.. aku tak nak kat depan aku elok je, kat belakang Allahualam.. aku tak tuju kat sapa2, ia tiada berkaitan sama ada yang hidup ataupun yang telah tiada.. sapela yang suka kan kalau hari-hari tengok kawan dia macam bermasalah je muka.. aku sedar tu.. aku tak tau sapa yang harus aku ceritakan kalau aku ada masalah.. aku segan.. ada ke orang nak dengar apa aku nak cerita.. sebab tu ape-ape aku pendam sorang-sorang..

biarlah.. aku redha.. aku tau masalah tu sendiri pom berpunca daripada aku.. aku tak kisah orang yang baca ni akan bagi persepsi yang buruk kat aku... aku just nak meluahkan apa yang aku rasa.. right now, aku sangat-sangat rindukan family aku.. aku dah bosan belajar! aku dah bosan dengan environment macam ni.. BOSAN!

babai~

3 comments:

zbedu said...

carilah teman yang sudi dan mampu bantu kamu. pilihlah teman yang jujur dan seti bersama kamu.
*jangan anggap kawan yang nampak jahat itu jahat, dan jangan anggap kawan yang nampak baik itu baik.*

Eti Tiqa said...

terima kasih pak cik B,. mungkin sy terlalu emosi kot..kadang2 rasa tertekan dgn environment yg sama setiap hari.. apepom, tq for ur advicess.. :))

zbedu said...

=)