Friday, October 14, 2011

Rindu Ma dan Abah



assalamualaikum..



akhirnya baru ada mood nak menulis.. sekarang ni aku duk kat umah.. bukan umah sewa tapi umah betul.. hati ni rasa nak tak nak je balik sebenarnya sebab aku tau suasana kat umah tu macam mana.. mesti sunyi sepi.. dan apa yang aku tau, aku sangat tak suka kesunyian.. rasa macam nak meleleh dan mula lah nak melayan perasaan sorang-sorang. sekarang ni mood rindu ma dan abah.. kat umah kalau dorang takde, siyes umah tu sunyi..sekarang ada abe jo dan adik bongsu aku, akim je.. balik umah terkelip-kelip tengok dinding.. sangat sedih..sob sob.. aku balik sebenarnya nak amik laptop sebab laptop aku rosak.. aku tak nak susahkan abang aku kena datang terengganu hantarkan. dahla abang aku tu bila drive sorang-sorang, cepat mengantuk.. daripada hati aku tak tenang sorang-sorang, aku gagahkan diri untuk balik.. dapatlah jugak jumpa adik aku, akim.. baru je lepas PMR. kesian dia, time PMR abah dan ma takde kat umah..

actually, ma dan abah aku pergi haji.. baliknya sebulan lagi.. aku doakan mereka selamat pergi dan selamat pulang.. itulah doa aku hari-hari.. nasib baikla abah n ma aku suka telefon.. takdela rasa sedih sangat.. hepi kot bila dapat call.. ptg tadi baru dpt dengar suara ma.. sbelum ni abah yang banyak call.. ye la, sebelum ni ma banyak kali kot call.. tapi tak sempat nak angkat.. kadang-kadang tu ensetnye silent bila balik mktab.. pahtu takde baterila.. macam-macam, ptg td, lama jugak la cakap.. berapa la ma kena bayar.. hehe.. semalam pom abah ada call gak.. pahtu ngah2 cakap, airmata tiba-tiba meleleh..haha.. airmata rindu r tu.. nasib baik boleh cover suara.. hek3.. kang abah aku dengar, malu tak pasal-pasal.. hehe

esok da nak balik maktab,, tapi minggu depan cuti lagi..cuti deepavali..seminggu plak tu.. adik n akak aku tak balik..waaa.. bosannye.. sapa nak bergelak ketawa ngan aku.. huk3.. klah, aku harap cepatla masa berlalu.. tak sabar nak g airport 14 November nanti.. nak g jemput ma n abah.. Ti rindu ma n abah sangat2!!!! babai,..

No comments: