Wednesday, October 19, 2011

I Really Hope...


assalamualaikum..

aku ada banyak impian.. tapi satu impian ni aku nak cuba realisasikan.. walaupun bagi orang lain mungkin akan ingat biasa je.. tapi aku betul-betul nak buat bila aku da keje nanti.. bila da ada duit sendiri dan tak perlu bergantung kat orang lain..

aku nak sangat bawak ma dan abah aku round-round satu Malaysia.. biar dorang dilayan macam raja dan permaisuri.. just bawak body je.. time tu pom abah da
n ma aku dan pencen.. tahun depan dorang da pencen.. aku serius sangat kesian kat ma aku.. hidup die ngan keje je.. kat sekolah keje.. tambah-tambah pulak, ma aku penolong kanan 1.. keje die mesti lebih pada orang lain.. balik umah, kena urus umah plak.. masa cuti pun, kadang-kadang die kena pergi sekolah..

kadang-kadang aku sedih bila die cerita pasal mak saudara aku.. mak saudara aku ni suka melancong.. dalam or luar negara.. die takpe kaya.. anak-anak pun da besar.. ma aku pulak, anak-anak masih ramai yang still belaja.. kehidupan dia banyak fokus kat family.. gaya dia cakap pun macam teringin sangat-sangat nak g jalan-jalan..tapi ditambah ngan kekangan masa, tak berkesempatan sangat nak pergi...aku ingat lagi, time kecik-kecik dulu, kitorang selalu g jalan-jalan.. setiap kali cuti.. tapi sekarang anak-anak da besar.. nak berkumpul sekali jadi macam da susah la sikit kan.. ada komitmen masing-masing.. aku nak bawak sekarang, aku tak mampu.. aku just bagi semangat je la.. 'xpo, nanti ti, emy dan kak ida kijo, kito g la'..

aku berharap sangat aku dapat realisasikan hasrat aku tu.. walaupun bagi orang lain, ia
impian biasa je.. bagi aku, itu impian aku bila dapat gaji pertama nanti.. family is my first priority.. tu je nak citer kali ni.. hehe! babai...


my family.. tapi abe jo n abe yu takde time ni..

No comments: