Saturday, October 15, 2011

Don't Say Anything ok?

assalamualaikum..

Jangan kata apa-apa kalau aku tak cantik ke, badan aku besar ke.. tak boleh ke just tengok dan blah? pahtu kalu nak cakap jugak, bleh tak just cakap dalam hati.? jangan buat sampai aku tau.. boleh x?

kenapa ada je manusia yang suka membuatkan hati aku sakit, airmata rasa murah nak meleleh, rasa nak gigit orang, rasa tak nak cakap ngan sape-sape, rasa nak duk sorang-sorang pahtu tutup pintu bilik kuat-kuat, drive keta laju-laju, dan last sekali rasa nak cekik orang..

cukupla buat self-confident aku turun hingga mencecah sign (-).. sapa yang taknak muka sweet, cute, cun, jelita, body slim, dan segala-gala yang berkaitan tu.. cuba angkat tangan sapa yang taknak?.. sedih bila ingat scene-scene manusia yang dengan slumber menyembur ayat-ayat yang tak enak didengar kat aku.. kalau just kat depan aku je, aku tak kisah.. kalu depan kawan-kawan, yang tu memang tak boleh diterima.. rasa macam harga diri aku tu ada kat lantai.. boleh disepak-sepak, dipijak-pijak..

kepada manusia-manusia itu, terima kasih banyak sebab buat aku rasa down.. apapom aku bersyukur aku macam ni.. sekurang-kurangnya aku tak buat masalah kat orang.. sesetengah orang yang cantik ni kebanyakannya riak, pahtu bajet bagus, kawan ngan orang-orang yang setaraf dengan dia je, pahtu jalan macam robot sebab takut tudung rosak kena angin, pahtu cover-cover cun kalu jalan depan lelaki hensem.. at least aku tak perlu buat macam tu.. orang pom tak amek kisah pasal aku.. sebab aku macam ni la, aku tau apa itu erti rendah diri..


tu je, babai..

3 comments:

mr. ae80 said...

sapo yg jahanam sgt tu? meh nak tlg sekeh. maroh ni.

mr. ae80 said...

manusia tu kdg2 lebih pandai mengkritik dr menilai. pelik tapi itulah kenyataan. suka bila org lain down. sabar ye. nanti akan ada saat pembalasan tu 'menari-nari' dpn manusia sebegitu. yg penting kamu tak minta diri dijaga & dikomen oleh mereka-mereka. hehe chill! :D

Eti Tiqa said...

ada r hamba2 Allah yg rasa diri die sempurna.. huhu.. tu r.. kenape la ek mereka2 tu, kiter hok x rase gapo2, x pasal2 sero down kesan dr mulut2 yg xde insuran tu.. apepom, thanks mr.ae80 for the advices..:)))))))