Tuesday, January 17, 2012

SEMESTER BARU CABARAN BARU~

assalamualaikum...

alhamdulillah.. sudah memulakan sem baru.. semester 5...sebenarnye dah lama da bukak sem baru, 3 Januari aritu..baru berkesempatan nak update..maklumlah, internet tak ade..broadband pom takde.. tp satu aku suka bukak sem baru ni.,aku da pindah umah.. yeay! umah ni jauh lebih selesa dari umah dulu.. lagi besar.. dan apa yg penting, dapat sambung line streamyx kat sini.. kalu harapkan umah dulu, huhu.. memang smpai aku abis belajar la tak dapat internet..

alhamdulillah, aku lulus exam lepas.. punyalah cuak aritu time nak check result.. huu.. tp syukur sebab aku tak perlu repeat.. syukur sangat-sangat.. Allah still nak bagi peluang kat aku untuk jadi cikgu walaupun dalam hati aku tak berapa minat nak jadi cikgu .. tapi peluang Allah bagi ni bukan semua orang dapat.. dan apa yang perlu aku buat, teruskan perjalanan yang sudah jauh ni..

Masuk sem 5 ni, mula-mula aku semangat la nak pergi kelas.. tapi selang beberapa hari, mood malas da datang da.. aiyoo.. aku tak tau la kenapa.. mungkin suasana sama yang perlu aku tempuhi sejak 3 tahun lepas kot.. entahla, makin nak abis degree makin gini jadinye.. serius, aku still tak yakin lagi nak mengajar.. sekarang dah masuk tahun ketiga.. tinggal setahun setengah lagi, aku akan menempuhi alam sebenar jadi guru.. dan, semester ni jugak yang bakal mencabar diri aku untuk bergelar bakal guru.. PRAKTIKUM.. aiyoo.. sekolah da tau da kat mane.. SK PASIR PUTEH, Marang.. tu la tempat pertama aku akan praktikal.. Semoga semuanya berjalan dengan baik.. amin.. huhu.. dan sekolah itu sangat jauh dan TIDAK boleh nak berulang-alik.. waa!.. jarak yang jauh tu memungkinkan aku untuk mencari tempat tinggal sementara di Marang selama sebulan.. huhu..

tapi apepom, aku berharap sangat moga praktikum yang bakal aku lalui nanti akan memupuk atau menguatkan semangat aku untuk bergelar guru.. walaupom jadi cikgu ni bukan profesion pilihan aku, tapi aku sedar Allah yang merencanakan yang terbaik untuk setiap hambaNya.. dan aku yakin itu..




peace world..
babai


No comments: