Wednesday, November 14, 2012

:: Rasa Down ::

Assalamualaikum..

Pernah tak rasa didownkan oleh seseorang? Aku pasti mesti pernah kan.. dan it depend on individu itu sendiri bagaimana dia menghandle perkara-perkara tersebut. 
Aku? Pernah jugak.. Baru je semalam aku kena. 
Aku menangis sendirian dan sampai bengkak mata bila bangun dari tidur..
Aku mengharapkan orang sekeliling aku memahami situasi aku..
and aku bersyukur kerana aku ada bestfriend, orang-orang terdekat yang sudi mendengar..
dan sekaligus memberikan semangat kat aku..
Terima kasih sahabat kerana sudi mendengar luahan aku..
hari ni then aku tersedar..
kenapa aku perlu rasa down sampai begitu sekali?
seharusnya aku tidak menjadi bodoh dengan menurut je kata-kata kurang cerdik tu..
aku harus buktikan aku boleh buat.. 
sepatutnya aku harus menjawab balik tapi bukan macam dia..
tapi dengan ilmu..
tetapi semalam aku diam je. aku tak bersuara pom. menafi pom tidak.. mengiya pom tidak..
kalau aku ikut sekali mengeluarkan kata-kata kurang cerdik tu jugak, maknanya aku dua kali lima je la ngan dia. kan?
aku bukak facebook pg ni, then aku tengok status Prof Dr Muhaya.. Ikon yang aku sangat respect..
Status Fb dia seolah-olah macam memahami je keadaan aku..

Prof Dr Muhaya tulis :


"Mulai hari ini hentikan bahasa" saya down, orang buat saya down, " Ini semua melambangkan kelemahan dan kurang yakin diri. Tentu hasil kehidupan amat lemah. Tingkatkan keyakinan diri dengan mendekatkan diri pada Allah. Jangan bergantung pada manusia untuk kebahagiaan . Bergantung pada Allah."


Thanks Prof..
K.. Babai.. 
Salam Maal Hijrah..

No comments: