Monday, November 7, 2011

PERUBAHAN..

assalamualaikum w.b.t..

sebenarnya, aku nak minta maaf kat sumer orang kalu selama ni aku buat silap.. bukan sebab nak exam or sebab raya ni k.. ni ikhlas.. aku sedar aku memang tak boleh lari dari satu sifat ni.. iaitu.. 'SENSITIF'...

Aku tak taula kenapa aku ada sifat ni.. siyes, aku tak mintak pom.. dan... aku pom tak tau macam mana nak ubah sifat aku yang satu ni... sejujurnya, aku cuba untuk berubah.. tapi last-last buat jugak..

aku tak tau la.. aku mudah terasa if ada org cakap2 yang menyakitkan hati aku, padahal maybe aku rasa niat die just untuk bergurau.. maybe..terutamanya dari orang-orang yang rapat ngan aku.. entahla.. mungkin aku ni jenis yang terlalu sangat jaga hati orang lain kot.. then bila orang itu balas balik seolah-olah tak menghargainya, terus aku terasa.. kadang-kadang best jugak kalu tak ada perasaan.. orang nak cakap pape pom aku boleh buat tak tau je.. dan boleh balas balik dgn senyuman je.. hoho..

dan satu lagi aku rasa sekarang ni aku tak nak rapat ngan sape2.. aku nak bersifat universal.. aku nak kawan ngan semua orang.. aku tak nak terlalu rapat dan terlalu baik.. sebab aku rasa jadi universal, tak banyak sangat masalah yang timbul.. contohnya la, kawan yang dari dulu baik ngan kita, once die da pergi rapat ngan orang lain, mesti rasa semacam je kan.. then, timbullah macam-macam.. so, dari kena macam tu, baik bersifat universal je kan..

sekarang, aku tengah cuba untuk tidak bersikap terlalu sensitif dan cuba untuk berubah.. maybe hasilnya bukan dalam masa terdekat, tapi aku akan cuba sedaya upaya untuk melakukan perubahan ke arah positif..

tu je
babai..


No comments: